Protecția consumatorilor

Drepturilor consumatorilor

Zilnic ne regăsim în postura de consumatori, fiind dependenți de comercianți. Mulți dintre comercianți practică dez-informarea.

Principalul drept al consumatorului este acela de a fi informat. În lipsa informației, încrederea în comercianți se dezintegrează, iar fără încredere, practic nu există comerț.

Consumatorii au dreptul de a fi informați, în mod complet, corect și precis asupra caracteristicilor produselor și serviciilor oferite de către agenții economici, astfel încât să aibă posibilitatea de a face o alegere în cunoștință de cauză, în conformitate cu interesele lor.

Principalul scop al Parakletos este informarea și educarea consumatorilor în vederea prevenției și a stopării abuzului de putere economică, a practicilor incorecte ale comercianților și a punerii de piață a produselor și serviciilor cu defecte.

Principala activitate a Parakletos constă în sprijinirea consumatorilor aflați în situația de victimă actuală sau potențială a practicilor comerciale incorecte.

Suntem aici pentru tine

Ai o întrebare?

Lasă-ne un mesaj cu întrebarea ta sau detalii despre situația cu care crezi că te putem ajuta. Te vom contacta in cel mai scurt timp.

Informare și tratament corect

În calitate de cetățeni ai Uniunii Europene avem dreptul la un tratament corect, tratament care pornește de la informare – asupra caracteristicilor și riscurilor produselor și serviciilor comercializate, asupra clauzelor contractelor pe care le semnăm sau pe care le acceptăm, asupra îndatorării și răspunderilor pe care ni le asumăm achiziționând pe credit sau împrumutându-ne, practicilor incorecte ale comercianților sau asupra dezinformării prezente la tot pasul.

Normele Uniunii Europene urmăresc transformarea achizițiilor consumatorilor – fie că sunt făcute online, prin telefon, prin comandă pe e-mail, pe stradă sau în magazin – într-un proces clar, simplu și corect, adecvat nevoilor și intereselor noastre reale, nefalsificate.

Consumatorii au drepturi și obligații pe care, laolaltă cu marea majoritate a comercianților, le ignora cu desăvârșire.

Lupta împotriva dezinformării este un efort comun ce implică atât  instituțiile Statului român (ANPC, ANRE, ANSVM, BNR, Consiliul Concurenței), cât si Instituțiile Uniunii Europene (Comisia Europeană, Curtea de Justiție a Uniunii Europene, autoritățile independente specializate) și organizațiile non-guvernamentale de protecție a consumatorilor.